سازمان ملل: ویروس کرونا در یمن به سرعت در حال انتشار است

به گزارش یادداشت سریع، سازمان ملل اعلام نمود، فرایند شیوع ویروس کرونا در یمن، سریع است.

سازمان ملل: ویروس کرونا در یمن به سرعت در حال انتشار است

به نقل از سایت المیادین، سازمان ملل گفت، ویروس کرونا به سرعت در یمن در حال انتشار است و بحران سوخت و تامین منابع اقتصادی به صورت مداوم در یمن، کارآمدی مراکز درمانی و مقابله با ویروس کرونا را تهدید می کند.

این سازمان همچنین گفت، این شاخصه ها همواره نشان می دهد که شیوع ویروس کرونا در یمن سریع است و آمار رسمی مربوط به مبتلایان و فوتی های اعلام شده به خاطر ابتلا به این ویروس کمتر از تعداد واقعی آن است.

به همین دلیل، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن گفت که فرایند خرید و توزیع دستگاه اکسیژن و تجهیزات لازم برای پیشگیری از ویروس کرونا همواره از مهمترین اولویت های این سازمان است.

پیشتر، سازمان های وابسته به سازمان ملل بیانیه مشترکی پیرامون شرایط بهداشتی و اجتماعی یمن و افزایش نگران کننده تعداد مردمی که در جنوب یمن با نبود امنیت غذایی رو به رو هستند، صادر کردند.

این سازمان ها هشدار دادند، بحران یمن موجب شده طی شش ماه اخیر تعداد یمنی هایی که با نبود امنیت غذایی روبه رو هستند به یک میلیون و دویست هزار تن دیگر افزایش یابد.

برنامه جهانی غذا، یونیسف و سازمان فائو در بیانیه مشترکی گفتند، آسیب های اقتصادی، درگیری ها، سیل، حمله ملخ ها و ویروس کرونا بحرانی را ایجاد کرده که می تواند روی درآمدهای مربوط به امنیت غذایی یمن تاثیر بگذارد.

وزارت بهداشت دولت صنعاء نیز نسبت به وقوع فاجعه بزرگ در زمینه بهداشت در یمن به خاطر نبود مشتقات نفتی هشدار داده بود.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1138

به "سازمان ملل: ویروس کرونا در یمن به سرعت در حال انتشار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل: ویروس کرونا در یمن به سرعت در حال انتشار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید