سازمان جهانی بهداشت: راه زیادی تا خاتمه همه گیری کرونا در پیش است

به گزارش یادداشت سریع، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت با بیان این که هنوز راه زیادی تا خاتمه همه گیری کروناویروس باقی مانده، گفت: بیماری کووید-19 همچنان فرایند ارائه خدمات بهداشتی معمول به ویژه ایمن سازی بچه ها در فقیرترین کشور ها را مختل می نماید.

سازمان جهانی بهداشت: راه زیادی تا خاتمه همه گیری کرونا در پیش است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سازمان دنیای بهداشت نگرانی خود نسبت به افزایش تعداد موارد و مرگ و میر ناشی از کروناویروس در آفریقا، اروپای شرقی، آمریکای لاتین و بعضی از کشور های آسیایی، حتی با وجود کاهش این موارد در بعضی از کشور های ثروتمندتر را ابراز نموده است.

تئودور آدهانوم، دبیر کل سازمان دنیای بهداشت در کنفرانس خبری مجازی خود در ژنو با اشاره به این که با انجام بعضی اقدامات درست می توان از وقوع موج دوم این بیماری جلوگیری کرد، اعلام نموده است که راهی طولانی برای مقابله با کروناویروس در پیش روی خود داشته و کار های زیادی برای انجام دادن داریم.

تا به امروز بیش از سه میلیون و 66 هزار نفر به بیماری کووید-19 ناشی از کروناویروس جدید مبتلا شده اند که از این میان بیش از 211 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

تئودور آدهانوم بیان داشت که برنامه های واکسیناسیون سایر بیماری ها تحت تاثیر شرایط اضطراری ناشی از شیوع کروناویروس قرار گرفته و منجر به تهدید سلامت بچه ها شده است.

به گفته وی اگرچه ممکن است بچه ها با خطر پایین تری به لحاظ ابتلا به بیماری کووید-19 و مرگ و میر ناشی از آن روبرو باشند، اما ممکن است در معرض خطر سایر بیماری هایی باشند که با واکسن ها قابل پیشگیری هستند و در شرایط همه گیری کرونا فرایند ایمن سازی و واکسیناسیون بچه ها دچار اختلال می گردد.

دبیرکل سازمان دنیای بهداشت گفت که حدود 13 میلیون نفر در سراسر دنیا با تأخیر در واکسیناسیون منظم علیه بیماری هایی از جمله فلج اطفال، سرخک، وبا، تب زرد و مننژیت روبرو شده اند.

وی با استناد به اتحاد دنیای واکسن GAVI گفت: کمبود واکسن برای مقابله با سایر بیماری ها در 21 کشور دنیا به دلیل محدودیت های مرزی اعمال شده، اختلال در مسافرت ها و تردد ها که پیامد همه گیری کروناویروس بوده، گزارش شده است.

تئودور آدهانوم با اشاره به تأثیر احتمالی کووید-19 در خدمات رسانی منظم به منظور مقابله با مالاریا گفت: تعداد موارد ابتلا به مالاریا در جنوب صحرای آفریقا می تواند دو برابر گردد، اما ما در حال همکاری و حمایت از این کشورهاییم تا از وقوع این اتفاق جلوگیری کنیم.

بنا بر گزارش رویترز، دکتر مایک رایان، کارشناس ارشد شرایط اضطراری سازمان دنیای بهداشت نیز هشدار قبلی سازمان دنیای بهداشت (WHO) را در خصوص کاهش محدودیت ها تکرار نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 999

به "سازمان جهانی بهداشت: راه زیادی تا خاتمه همه گیری کرونا در پیش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان جهانی بهداشت: راه زیادی تا خاتمه همه گیری کرونا در پیش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید