رئیس جمهور ارمنستان: از توافق آتش بس جدید بی خبر بودم

به گزارش یادداشت سریع، خبرنگاران : رئیس جمهور ارمنستان بیان کرد در مورد توافق آتش بس جدید با جمهوری آذربایجان با او مشورتی صورت نگرفته است.

رئیس جمهور ارمنستان: از توافق آتش بس جدید بی خبر بودم

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، رئیس جمهور ارمنستان نسبت به توافق آتش بس جدید میان باکو و ایروان ابراز بی اطلاعی کرد.

در حالی که بامداد سه شنبه با میانجی گری روسیه، توافق تازه ای میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان منعقد شد، آرمن سرکیسیان با صدور بیانیه ای گفت از توافق آتش بس بی اطلاع بوده و به وسیله رسانه ها در جریان این موضوع قرار گرفته است.

در بخشی از بیانیه رئیس جمهور ارمنستان یادآور می گردد که مشورتی با سرکیسیان صورت نگرفته است. سرکیسیان اضافه نمود: من در هیچ مذاکره ای مشارکت نداشته ام. حل و فصل مناقشه قره باغ حائز اهمیت ملی است و هر تصمیم و اقدام در مورد منافع و حقوق اساسی ارمنستان، آرتساخ و مردم ارمنستان و بویژه امضای یک سند باید به وسیله مشاوره و مذاکرات جامع صورت گیرد.

این در حالی است که بامداد سه شنبه نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان طی بیانیه ای از امضا توافقنامه با دو کشور روسیه و جمهوری آذربایجان درباره سرانجام جنگ در منطقه قره باغ اطلاع داد.

کرملین روز گذشته گفت روسای جمهور روسیه و آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان بیانیه مشترکی را در مورد سرانجام دادن به درگیری ها در قره باغ به امضا رسانده اند. همزمان ولادیمیر پوتین گفت آتش بس جدید قره باغ از نیمه شب روز سه شنبه به وقت مسکو (ساعت 21:00 روز دوشنبه به وقت گرینویچ) اجرا می گردد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1251

به "رئیس جمهور ارمنستان: از توافق آتش بس جدید بی خبر بودم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور ارمنستان: از توافق آتش بس جدید بی خبر بودم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید