در نخستین روز سی وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر چه گذشت؟

به گزارش یادداشت سریع، جشنواره جهانی فیلم فجر، سی وهشتمین دوره برگزاری خود را به رغم ملاحظات و محدودیت های کرونایی، با شور و حال همیشگی شروع کرد.

در نخستین روز سی وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر چه گذشت؟

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، سال جاری به غیر از پردیس چارسو که همانند سال های گذشته به اسم کاخ جشنواره میزبان مخاطبان جشنواره جهانی است، در راستای رعایت بهتر پروتکل های بهداشتی سالن های یک و دو سینما آزادی و سالن روباز سینما کانون هم به ظرفیت میزبانی جشنواره اضافه شده اند.

دیروز چهارشنبه 5 خرداد و همزمان با نخستین روز از برگزاری جشنواره، مهمترین وجه تمایز حال و هوای جشنواره با دوره های گذشته، اجرای کامل ملاحظات بهداشتی در راستای شعار ایمن برگزار می کنیم از سوی برگزارنمایندگان و مخاطبان جشنواره بود.

در تمامی سالن های سینما و محوطه های پردیس چارسو، استفاده از ماسک الزامی ست، مواد ضدعفونی نماینده تعبیه شده و در دسترس مخاطبان واقع شده است و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، در تمامی سالن های نمایش فیلم، هر فرد، با فاصله یک یا دو جایگاه از دیگر تماشاگران مستقر می گردد و به تماشای فیلم می نشیند.

هرچند جشنواره سال جاری مراسم افتتاحیه رسمی به صورت کلاسیک نداشت، اما اکران نسخه بازسازی شده فیلم آن سوی آتش به کارگردانی کیانوش عیاری در روز اول، بهانه ای به دست داد تا جشنواره با سخنرانی دبیر، به صورت رسمی شروع به کار کند. آن هم با یک خبر ویژه؛ ثبت رسمی جشنواره جهانی فیلم فجر در لیست جشنواره های جهانی فیاپف خبری بود که محمدمهدی عسگرپور آن را اظهار داشت و تبدیل به ویژه ترین خبر جشنواره در نخستین روز برگزاری شد.

شهردار تهران هم از مهمانان ویژه روز اول جشنواره جهانی فجر بود که علاوه بر بازدید از مراحل برگزاری این رویداد، به تماشای فیلم هم نشست.

حضور پررنگ اصحاب رسانه و هم عوامل و بازیگران فیلم های ایرانی از نکات جالب توجه روز اول جشنواره بود. چهره هایی همانند کیانوش عیاری، سیامک اطلسی، مجید صالحی، بهرام افشاری، مه لقا باقری، بهناز جعفری، هادی کاظمی، یوسف تیموری، آریا عظیمی نژاد و… هنرمندانی بودند که به تماشای آثار خود در جشنواره نشستند و پس از اکران هم در جمع اصحاب رسانه حضور پیدا کردند.

سازندگان فیلم های ایرانی جشنواره سال جاری هم در قالب بخش معرفی فیلم، این فرصت را داشتند که پیش از اکران، دقایقی را با مخاطبان حاضر در سالن صحبت نمایند.

بخش عمده ای از مسئولیت انعکاس شور و حال برگزاری جشنواره را اصحاب رسانه برعهده دارند که از نخستین روز برگزاری جشنواره سی وهشتم، با حضور در پردیس چارسو، با این رویداد همراه شده اند.

سی وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از 5 تا 12 خرداد 1400 به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه نماینده سینما در تهران برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1896

به "در نخستین روز سی وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر چه گذشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در نخستین روز سی وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر چه گذشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید