خبرنگاران کرونای ایتالیا، تکمیل مجتمع فولاد اسفراین را ناتمام گذاشت

به گزارش یادداشت سریع، بجنورد - خبرنگاران - معاون بازرگانی مجتمع صنعتی فولاد اسفراین گفت: بهره برداری از طرح تکمیلی این مجتمع که قرار بود تا انتها سال جاری صورت گیرد، به علت پیدایش ویروس کرونا در کشور ایتالیا، به تعویق افتاد.

خبرنگاران کرونای ایتالیا، تکمیل مجتمع فولاد اسفراین را ناتمام گذاشت

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

حسن اسماعیلی، آدینه شب در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: تا به امروز بیش از 96 درصد از تجهیزات طرح تکمیلی مجتمع فولاد نصب شده و باید با حضور کارشناسان ایتالیایی برای راه اندازی مورد آزمایش قرار می گرفت که به دلیل شیوع ویروس کرونا در آن کشور، این اقدام به زمانی دیگر موکول شده است.

وی اضافه کرد: همه هماهنگی ها برای حضور کارشناسان ایتالیایی انجام شده و ویزای آنها نیز برای 25 بهمن ماه هماهنگ شده بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا و قرنطینه و لغو پروازهای این کشور عملی نشد.

اسماعیلی گفت: برنامه ریزی شده پس از برطرف بحران کرونا در 2 کشور، کارهای نهایی این پروژه انجام می گردد.

وی اضافه کرد: اگر بحران کرونا در سال آینده زودتر مهار گردد، آزمایش های نهایی این طرح با حضور کارشناسان ایتالیایی انجام می گردد و در نیمه نخست سال 99 به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگاران برای اجرای این طرح عظیم صنعتی 94 میلیون یورو اعتبار ارزی و 580 میلیارد ریال اعتبار ریالی هزینه شده و با بهره برداری از آن ظرفیت ذوب فولاد این مجتمع از 120 به 180 هزار تن و ظرفیت فراوری محصولات نهایی نیز، که با استفاده از فناوری ریخته گری پیوسته صورت می گیرد، از 81 به 160 هزار تن در سال افزایش خواهد یافت.

مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از شرکت های زیر پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و عظیمترین فراوری کننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است که امکان ساخت 140 گونه فولاد آلیاژی را دارد.

این مجتمع صنعتی به عنوان عظیمترین فراوری کننده قطعات و مقاطع فورج و ریخته گری سنگین و فوق سنگین فولاد آلیاژی، با داشتن متخصصان توانمند و فناوری پیشرفته، توانایی برطرف نیازهای راهبردی صنایع کشور در بخش های نفت و گاز، نیروگاهی، کشتی سازی و ماشین سازی، ریلی و صنایع معدن و فولاد را دارد.

شهرستان 120 هزار نفری اسفراین در 60 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار گرفته است.

این شهرستان با دارا بودن 2 مجتمع عظیم و مهم صنعتی فولاد و لوله گستر، قطب صنایع عظیم استان خراسان شمالی محسوب می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 877

به "خبرنگاران کرونای ایتالیا، تکمیل مجتمع فولاد اسفراین را ناتمام گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونای ایتالیا، تکمیل مجتمع فولاد اسفراین را ناتمام گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید