خبرنگاران مشکل عدم تامین قطعات یدکی در مترو تهران جدی است

به گزارش یادداشت سریع، تهران- خبرنگاران- مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: یکی از مسائل جدی این شرکت عدم تامین قطعات یدکی است اما کوشش کردیم با این شرایط سخت هیچ قطاری را از سرویس خارج نکنیم.

خبرنگاران مشکل عدم تامین قطعات یدکی در مترو تهران جدی است

فرنوش نوبخت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به شرایط سخت کرونایی می گوید: شرایط کاری در حال حاضر سخت است، با شیوع کرونا درآمدهای شرکت به شدت کاهش پیدا نموده غرفه داران در ایستگاه مترو از درآمد پائینی برخوردار هستند و شرایط خوب نیست.

وی اضافه کرد: اگر چه تا به امروز بخاطر نبود وسایل یدکی هیچ قطاری از سرویس خارج نشده اما کوشش کردیم در این شرایط سخت بهترین خدمات را به مسافران ارائه کنیم.

نوبخت ادامه می دهد: با توجه به محدودیت هایی که وجود دارد و اینکه ارز دولتی تعلق نمی گیرد، نمی توانیم بعضی از قطعات را تأمین کنیم و این یکی از مسائل جدی شرکت مترو است.

وی با بیان اینکه با افزایش مبتلایان به ویروس کرونا میزان مسافران مترو در همین یک هفته اخیر کاهش یافت می افزاید: در این شرایط روزانه بیش از 900 هزار نفر مسافر داشتیم که این میزان در حال حاضر به 800 هزار نفر در روز رسیده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ادامه می دهد: از اسفندماه که درگیر ویروس کرونا شدیم بیش از 70 درصد میزان مسافران کاهش یافت اما سرفاصله حرکت قطارها تغییری نکرد و در حال حاضر نیز سرفاصله حرکت قطارها همچون روزهای عادی در حال اجرا است چرا که اعتقاد داریم با اعزام منظم قطارها از شلوغی و ازدحام در داخل واگن های مترو جلوگیری می کنیم.

وی تاکید نمود: از ابتدای شیوع کرونا حدود 90 نفر از همکاران شرکت مترو مبتلا به کرونا شده و همچنین دو نفر جان خود را از دست داده اند.

نوبخت درباره تعطیلی مترو تهران نیز گفت: این تعطیلی در دست شهرداری نیست و در صورتی که ستاد ملی کرونا تصمیم بگیرد شهرداری آن را اجرایی می نماید.

به گفته وی، در حال حاضر خدمات دهی به مسافران بدون هیچ مسئله ای در حال اجرا است و بیش از 95 درصد مسافران نیز از ماسک استفاده می نمایند.

نوبخت با اشاره به اضافه کرده شدن 2 رام قطار در این ناوگان نیز گفت: این قطارها در خطوط تازه تاسیس 6 و 7 مترو تهران مورد استفاده قرار می گیرد.

ناوگان مترو تهران در 7 خط و 127 ایستگاه فعال است.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1121

به "خبرنگاران مشکل عدم تامین قطعات یدکی در مترو تهران جدی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مشکل عدم تامین قطعات یدکی در مترو تهران جدی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید