خبرنگاران طرح های عمرانی در روستاهای مراغه با سرعت پیش می رود

به گزارش یادداشت سریع، مراغه - خبرنگاران - بخشدار مرکزی مراغه توسعه و ایجاد زیرساخت در مناطق روستایی را از اولویت ها بیان کرد و گفت: به رغم محدودیت های بودجه ای و اعتبار، طرح های مختلف با سرعت در حال انجام هستند.

خبرنگاران طرح های عمرانی در روستاهای مراغه با سرعت پیش می رود

جهت دریافت خدمات خرید اینترنتی درب ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

مصطفی مجیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: در طول سه ماه گذشته و با همکاری اهالی و از محل اعتبارات دهیاری ها، سرعت اجرای پروژه ها چند برابر شده و بیش از یکصد پروژه در روستاهای این بخش در حال انجامست.

وی با تقدیر از زحمات دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها در طول این مدت گفت: در 2 هفته اخیر بعضی از پروژه ها رو به اتمام بوده و در تلاشیم در آینده نه چندان دور مابقی پروژه ها را به اتمام برسانیم.

مجیدی شرکت تعاونی دهیاران بخش مرکزی مراغه را یکی از تعاونی های پیروز و نمونه کشور بیان کرد و گفت: بیشتر پروژه های اجرایی بخش مرکزی توسط این شرکت در حال انجام است.

وی از هزینه کرد 4 میلیارد و 700 میلیون تومانی برای طرح های در حال انجامی این بخش اطلاع داد و گفت: آسفالت ریزی در 17 روستای چوان علیا، نرج آباد، زنق، امیر، سنوکش، قوزلوجه، قراتلو، علویان، چوانباغ، قلعه خالصه، آغکند ثمرق، تازه کند سفلی، چکان، کهجوق، چوان علیا، قره ناز علیا و تازه کند قاسم خان با 2 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار از مهمترین پروژه های عمرانی در حال انجامست.

وی به اجرای پروژه جدول گذاری در 20 روستای این بخش اشاره نمود و گفت: موسی درق، زنق، قوزلوجه، قره کند خطب، گل تپه، چوانباغ، نرج آباد، مغانجیق، تازه کند سفلی، تازه کند علیا، طالبخان، چکان، کهجوق، چوان سفلی، چوان علیا، قره برقع، خرمازرد، گل، حاجی کرد و خطب از جمله روستاهای هستند که پروژه جدول گذاری با متراژ کلی 5 هزار و 320 متر و اعتبار 915 میلیون تومان اجرا می گردد.

بخشدار مرکزی مراغه اضافه کرد : اجرای سنگ چینی و کفپوش در 5 روستای کهلان، یایشهری، آشان، چوان علیا و قره برقع با متراژ کلی 2 هزار و 50 متر مربع و با اعتبار بیش از 320 میلیون تومان و همچنین اجرای دیوار حایل و سنگی در 5 روستای سنوکش، قوزلوجه، گل تپه، علویان و شلیلوند با متراژ کلی 750 متر مکعب و اعتبار 220 میلیون تومان از دیگر پروژه های در حال انجام در بخش مرکزی این شهرستان است.

مجیدی ادامه داد: لکه گیری آسفالت معابر، شن ریزی معابر، ساماندهی آرامستان ها، مسیرگشایی، تکمیل ساختمان دهیاری، ساماندهی سطل های زباله، جابجایی تیر برق، نصب سرعت گیر و تکمیل غسالخانه از جمله دیگر پروژه هایی است که با هزینه کرد بالغ بر 745 میلیون تومان در حال انجام است.

وی اضافه کرد: توسعه متوازن و توزیع عادلانه امکانات در روستاهای بخش مرکزی از مهمترین دغدغه های بخشداری است و این مجموعه نیازمند همکاری و همراهی اهالی، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهاست.

وی با تقدیر از همکاری دستگاه های اجرایی شهرستان گفت: امیدواریم با اجرای پروژه های اساسی و زیرساختی روستاهای بخش مرکزی را به یکی از مقاصد گردشگری تبدیل کنیم.

بخش مرکزی مراغه با 74 روستا دارای 68 هزار نفر جمعیت بوده که تمامی روستاها دارای شورای اسلامی با 245 نفر عضو و 66 روستای این بخش نیز دارای دهیاری است.

شهرستان مراغه با حدود 268 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1040

به "خبرنگاران طرح های عمرانی در روستاهای مراغه با سرعت پیش می رود" امتیاز دهید

1 کاربر به "خبرنگاران طرح های عمرانی در روستاهای مراغه با سرعت پیش می رود" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح های عمرانی در روستاهای مراغه با سرعت پیش می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید