خبرنگاران دستگاه های اداری و بانک ها موانع پیش روی فراوری را بردارند

به گزارش یادداشت سریع، اراک - خبرنگاران - مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دستگاه های اداری و بانک ها همه کوشش خود را در امسال برای حمایت از اشتغال ورفع موانع پیش روی فراوری به کار گیرند.

خبرنگاران دستگاه های اداری و بانک ها موانع پیش روی فراوری را بردارند

کریم یاوری روز دوشنبه در بازدید از واحد فراوریی و صنعتی گداختار اراک در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: رهبر معظم انقلاب امسال را به دلیل اهمیت موضوع به نام فراوری، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامگذاری کردند و در این راستا همه تکلیف دارند و باید وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

وی اعلام کرد: شرکت گداختار اراک در طول 2 تا سه سال گذشته با مسائل زیاد مالی و بانکی همراه بود اما امروز به جایی رسیده که 200 نفر اشتغال مستقیم در آن فعالیت دارند.

مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: فراوریات دانش بنیان این شرکت در راستای خدمت به صنعت نفت و سایر صنایع کشور است و کسب این توفیقات مایه افتخار است.

یاوری گفت: مدیران ارشد و مسئولان استان مرکزی در راستای گره گشایی از واحدهای فراوریی و مشکل دار قدم های بلندی برداشته اند که امید است این کوشش ها در امسال مضاعف تر گردد.

وی تاکید نمود: حفظ یک شغل برای یک نفر نیست و یک شغل برای چندین نفر نان آوری در پی دارد و حفظ اشتغال واحدهای فراوریی و توسعه اشتغال در کشور باید با جدیت دنبال گردد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز در این بازدید گفت: استان مرکزی در طول سال های گذشته با بحران ها و مسائل گسترده کارگری همراه بود اما با کوشش های و پیگیری های شبانه روی، هم اکنون واحد بحرانی و خط قرمز در این استان وجود ندارد.

محمدتقی آبایی هزاوه اضافه نمود: استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعتی ایران است و در این استان بالغ بر سه هزار واحد صنعتی عظیم، متوسط و کوچک وجود دارد.

وی اعلام کرد: واحدهای دارای معوق استان مرکزی از 27 واحد در خاتمه سال 98 به 17 واحد در خاتمه سال 99 رسید که بیانگر کاهش 33 درصدی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: تعداد کارگران دارای حقوق معوق این استان نیز از یک هزار و 387 نفر به 535 نفر رسیده که بیانگر کاهش 63 درصدی است.

آبایی هزاوه مطرح کرد: کاهش مسائل کارگری و واحدهای فراوریی و صنعتی استان مرکزی در سخت ترین شرایط مالی اجرا شده و کاهش هرچه بیشتری این مسائل در دستور کار جدی است.

استان مرکزی با 12 شهرستان دارای یک میلیون و 480 هزار نفر جمعیت است.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1771

به "خبرنگاران دستگاه های اداری و بانک ها موانع پیش روی فراوری را بردارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دستگاه های اداری و بانک ها موانع پیش روی فراوری را بردارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید