خبرنگاران حاشیه جاده آستارا - اردبیل از زباله پاکسازی شد

به گزارش یادداشت سریع، آستارا - خبرنگاران - جمعی از دوستداران طبیعت به منظور ترویج فرهنگ حفاظت محیط زیست، بخشی از حاشیه جاده آستارا - اردبیل در دهستان گردشگری حیران بخش مرکزی این شهرستان را از زباله پاکسازی کردند.

خبرنگاران حاشیه جاده آستارا - اردبیل از زباله پاکسازی شد

بخشدار مرکزی آستارا سه شنبه در این رابطه به خبرنگار خبرنگاران گفت: دهستان حیران آستارا در فصل تابستان بیشتر از نقاط دیگر مورد توجه گردشگران است و امروز 15 کیسه زباله از این منطقه جمع آوری شد.

توکل مافی با تاکید بر اینکه مسافران باید بر پاکیزگی و حفظ طبیعت به عنوان بخشی از محیط زیست خود مورد توجه قرار دهند، اضافه کرد : باید همگان بدانند که علاوه بر بهره مندی از طبیعت، با رعایت اخلاق طبیعت گردی و توصیه های زیست محیطی در حفظ محیط زیست کوشا باشیند.

وی با بیان اینکه سطل های زباله در روستاهای گردشگری آستارا تعبیه شده است، اعلام کرد: برای اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در بعضی از روستاهای آستارا از جمله حیران نیازمند مشارکت اهالی هستیم و آموزش مدیریت پسماند با همکاری اداره حفاظت محیط زیست برای دهیاران برگزار شده است.

وی اظهار کرد: سالانه برای جمع آوری زباله مسیرهای تردد گردشگران آستارا، هزینه های هنگفتی صرف می گردد و بار این هزینه ها از عهده این شهرستان خارج است و بی توجهی به این طبیعت برای مردم منطقه و نسل های بعد خسارات جبران ناپذیری دارد.

دهکده حیران بخش مرکزی آستارا از اراضی کوهستانی و جنگلی برخوردار است و بر اساس اعلام شهرداری آستارا روزانه حدود 120 تن زباله در این شهرستان فراوری و در نزدیکی ساحل خزر دفن می گردد.

شهرستان گردشگرپذیر آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 10 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1159

به "خبرنگاران حاشیه جاده آستارا - اردبیل از زباله پاکسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حاشیه جاده آستارا - اردبیل از زباله پاکسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید