جنگ تجاری چین و استرالیا، پکن بر محصولات کانبرا تعرفه بست

به گزارش یادداشت سریع، وزارت بازرگانی چین اظهار داشت این کشور بر بعضی از محصولات استرالیا تعرفه ضد ارزان فروشی (دامپینگ) اعمال نموده است.

جنگ تجاری چین و استرالیا، پکن بر محصولات کانبرا تعرفه بست

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، وزارت بازرگانی چین روز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام نمود: این تعرفه ابتدا شامل حال نوشیدنی های وارداتی از استرالیا شده و تحقیق بر روی سایر محصولات این کشور هم ادامه دارد.

دامپینگ (dumping) بازارشکنی یا قیمت شکنی عبارت است از فروش یا صادرات یک کالا با قیمت کمتر از هزینه های تمام شده یا به عبارتی دیگر فروش کالا در خارج به قیمتی کمتر از قیمت داخلی، معادل فارسی این واژه رقابت مکارانه یا تبعیض در قیمت ها در بازرگانی معنا شده است.

به عبارت بهتر، تولیدنمایندگان و بازرگانان برای به دست آوردن بازارها، محصولات خود را با قیمتی کم عرضه نمایند، بعضی کارشناسان معادل فارسی این واژه را رقابت مخرب نیز دانسته اند راهبرد کلی بازارشکنی به حذف رقبا و در اختیار دریافت بازار مربوط می گردد.

اردیبهشت ماه امسال نیز وزیر تجارت استرالیا درپی تعلیق صادرات محصولات کشاورزی این کشور به چین از جمله گوشت و خطر وضع تعرفه بر کالا های استرالیایی از سوی پکن، خواهان مذاکره با همتای چینی اش شده بود.

تصمیم به تعلیق واردات گوشت استرالیا به چین چند روز پس از تهدید پکن به وضع تعرفه 80 درصدی بر محصول غلات استرالیا اتخاذ شد و به این نگرانی ها دامن زد که این تصمیم حاصل اقدام تلافی جویانه چین برای کوشش کانبرا جهت تحقیقات مستقل در خصوص شیوع کرونا باشد.

فروردین ماه امسال نیز با بالا دریافت تنش ها میان چین و استرالیا بر سر منشا کرونا، چنگ جینگیه سفیر چین در کانبرا هشدار داد که مصرف نمایندگان چینی ممکن است محصولات استرالیایی را تحریم نمایند، اگر استرالیا درصدد تحقیقات مستقل درمورد منشا شیوع کرونا باشد دولت استرالیا هم این سخنان را تهدید دانست.

تجارت گوشت گاو استرالیا در سال های اخیر رونق گرفته که عمده دلیل آن تقاضای چین است سال گذشته، واردات گوشت گاو چین به 2.87 میلیارد دلار رسید و دو برابر ارزش واردات سال 2018 به مبلغ 1.37 میلیارد دلار برآورد شد.

24 درصد از صادرات گوشت گاو استرالیا در سال گذشته (2019) به چین اختصاص یافت در سال 2018 این رقم 14 درصد و در سال 2017 این میزان 11 درصد بود چین در سال 2017 با استناد به نگرانی در خصوص برچسب زدن، 6 شرکت صادرنماینده گوشت استرالیایی را تحریم کرد. مدت زمان آن تحریم، سه ماهه بود.

چین و آمریکا هم پیش از این بر 200 میلیارد دلار از کالا ها و محصولات یکدیگر تعرفه ضد ارزان فروشی اعمال نموده بودند، اما پایان بعد از حدود یک سال مذاکره، پکن و واشنگتن فاز نخست توافق تجاری را در ابتدای امسال میلادی امضا کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1193

به "جنگ تجاری چین و استرالیا، پکن بر محصولات کانبرا تعرفه بست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگ تجاری چین و استرالیا، پکن بر محصولات کانبرا تعرفه بست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید