جزئیات جدید از آتش سوزی واگن های مسافری و سرقت ریل

به گزارش یادداشت سریع، مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: بخشی از آتش سوزی واگن های مسافری فرسوده از سوی معتادانی که در این واگن ها اقامت داشته اند، صورت می گرفته است.

جزئیات جدید از آتش سوزی واگن های مسافری و سرقت ریل

بهترین تجربه سفر را به سفر به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران از مهر، سعید رسولی در ادامه نشست خبری امروز خود درباره تأمین اقتصادی جدید در بخش حمل و نقل ریلی گفت: یکی از برنامه ها آوردن شرکت های حمل و نقل ریلی به بازار سرمایه است ضمن اینکه از ابزارهای نوین بازار سرمایه برای تأمین اقتصادی پروژه های زیربنایی بخش ریلی با استناد به ماده 67 قانون الحاق بعضی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات اقتصادی دولت قرار است بهره برداری کنیم.

وی درباره مرزهای ریلی که با کشورهای همسایه در حال بهره برداری است، گفت: مرز رازی با ترکیه باز شده و مرز آستارا نیز پیش از این بازگشایی شده بود همچنین مرزهای ریلی سرخس، اینچه برون و میرجاوه با ترکمنستان و پاکستان به زودی بازگشایی می گردد.

مدیرعامل شرکت راه آهن درباره آتش سوزی های اخیر واگن های فرسوده موجود در شبکه ریلی گفت: واگن های فرسوده متعلق به شرکت های غیردولتی هستند که سال ها در محوطه های ایستگاهی شبکه ریلی پراکنده شده و متوقف مانده اند.

وی مجموع واگن های فرسوده رها شده را 614 دستگاه عنوان و اظهار کرد: بعضی از این آتش سوزی ها به علت وجود علف های خشک در کنار واگن ها و گرمای هوا بوده و بعضی دیگر به دلیل حضور معتادان در داخل واگن ها دچار آتش سوزی شده اند.

به گفته رسولی، 186 دستگاه واگن فرسوده قابل بازسازی هستند که اخیراً طی جلسه ای با شرکت های واگن سازی قرار شد این 186 واگن فرسوده اورهال و بازسازی کامل شده و به عنوان واگن نو وارد شبکه ریلی شوند سایر واگن های فرسوده اسقاط و به عنوان تأمین نماینده قطعات واگن های قابل بازسازی استفاده خواهند شد.

معاون وزیر راه با تاکید بر اینکه آتش سوزی ها عمدی نبوده، گفت: برای اولین بار وجود حدود 700 واگن فرسوده در شبکه ریلی را به طور کامل حل نموده ایم و تقریباً همه واگن های فرسوده در حال انتقال به سه شرکت واگن سازی داخلی برای اورهال هستند.

مدیرعامل راه آهن درباره سوانح ریلی گفت: تعداد سوانح ریلی دو ماهه نخست سال جاری نسبت به دو ماهه سال گذشته و همچنین سال قبل از آن کاهشی بوده است.

وی ادامه داد: کمیسیون عالی سوانح از شرکت راه آهن منفک شده و زیرمجموعه این شرکت نیست این کمیسیون تحت نظر مستقیم وزیر راه و شهرسازی فعالیت می نماید. اعضای این کمیسیون پس از وقوع هر سانحه بلافاصله در محل حاضر و گزارش مورد نظر را تهیه می نمایند.

رسولی اضافه نمود: برای برخورد با مقصران سوانح ریلی قانون خاص داریم و بر اساس سهم هر فرد، با مقصران برخورد می گردد. همچنین بر اساس آئین نامه موجود افراد ذیربط در سوانح ریلی بلافاصله برکنار و تعلیق می شوند.

وی با تأکید بر ردیابی و دستگیری سارقان شبکه ریلی از سوی پلیس راه آهن، گفت: ریل دزدان بلافاصله تحویل دستگاه قضائی خواهند شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1053

به "جزئیات جدید از آتش سوزی واگن های مسافری و سرقت ریل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات جدید از آتش سوزی واگن های مسافری و سرقت ریل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید