تیرگی روابط ترامپ و پمپئو بعد از ماجرای رسوایی اوکراین گیت

به گزارش یادداشت سریع، آسوشیتدپرس گزارش داد رابطه ترامپ و مایک پمپئو، وزیر امور خارجه این کشور در سایه جلسات پاسخگویی در کنگره به دنبال آنالیز پرونده استیضاح رئیس جمهور هر روز سردتر و تیره تر می گردد.

تیرگی روابط ترامپ و پمپئو بعد از ماجرای رسوایی اوکراین گیت

به گزارش ، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد به نظر می رسد رابطه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و مایک پمپئو، وزیر امور خارجه این کشور در سایه جلسات پاسخگویی در کنگره آمریکا به دنبال آنالیز پرونده استیضاح ترامپ در ماجرای رسوایی اوکراین گیت، هر روز سردتر و تیره تر می گردد.

مایک پمپئو روز دوشنبه پس از ملاقات با یوسف بن علوی بن عبدالله، وزیرامورخارجه عمان، در ساختمان وزارت امور خارجه در واشنگتن به میان خبرنگاران آمد و بدون هیچ گفتگویی به دریافت عکس یادگاری با همتای عمانی خود بسنده کرد.

پمپئو به علت دفاع نکردن از دیپلمات هایی که درباره ماجرای اوکراین گیت شهادت داده اند هدف انتقاد قرار گرفته است.

اگر چه پمپئو خودش برای ارائه شهادت در جلسات پرسش و پاسخ کنگره آمریکا حاضر نشد، اما در پی جلسه هایی که برگزار گردید در کانون توجه بوده است.

با این حال حدس بر سر جدایی احتمالی او از وزارت امور خارجه و تیره شدن رابطه اش با ترامپ بحث روز محافل و ملاقات ها در واشنگتن است.

: جولیانی: ترامپ من را قربانی نخواهد نمود، چون من بیمه هستم

ترام پ روز آدینه گفته بود اگر مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور، بخواهد برای شرکت در انتخابات سنا از سمت خود کناره گیری کند، از وی حمایت خواهد نمود.

او روز آدینه در حالی این سخنان را مطرح نمود که دیپلمات ارشد آمریکا هر روز بیش از پیش درگیر ماجرای استیضاح می گردد.

حمایت ترامپ از کناره گیری احتمالی متحد نزدیکش، نخستین تایید علنی است که پمپئو میخواهد در انتخابات سال آینده سنا در ایالت کانزاس شرکت کند. (بیشتر بخوانید)

رئیس جمهور آمریکا در گفتگویی که با برنامه فاکس و دوستان انجام داد به نظر می رسید موافقتش را با نامزد شدن پمپئو برای کرسی مجلس سنا از ایالت کانزاس اعلام می نماید.

ترامپ گفته بود: او (پمپئو) نزد من آمد و گفت من ترجیح می دهم جایی که هستم باقی بمانم؛ اما او کانزاس را دوست دارد، مردمش را دوست دارد؛ اگر به این بیاندیشد که احتمال از دست رفتن کرسی (نمایندگی کانزاس در مجلس سنا) وجود دارد فکر می کنم نامزد گردد و با اکثریت آراء برنده خواهد شد، زیرا مردم در کانزاس او را دوست دارند.

پیش تر اما نامه های الکترونیکی که وزارت امور خارجه آمریکا منتشر کرد، نشان می دهد مایک پمپئو، وزیر امور خارجه این کشور با رودی جولیانی، وکیل شخصی دونالد ترامپ برای حمله و تبلیغات علیه سفیر آمریکا در اوکراین، در ماه مارس سال 2019 هماهنگی نموده است.

پیش از این ماری یووانویچ سفیر پیشین آمریکا در اوکراین در جلسه شهادت خود مقابل مجلس نمایندگان آمریکا گفت از سوی مقامات دولت ترامپ تحت فشار قرار گرفته بود تا پیغام هایی در تمجید از رئیس جمهور در توییتر منتشر کند. (بیشتر بخوانید)

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 574

به "تیرگی روابط ترامپ و پمپئو بعد از ماجرای رسوایی اوکراین گیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیرگی روابط ترامپ و پمپئو بعد از ماجرای رسوایی اوکراین گیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید