تهدیدات جدید اروپا علیه دلار

به گزارش یادداشت سریع، خبرنگاران: محرک مالی اتحادیه اروپا، سلطه جهانی دلار را تهدید می نماید. از طرفی، ممکن است این توافق منجر به تقویت یورو گردد.

تهدیدات جدید اروپا علیه دلار

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، سوال های تازه ای در رابطه با شرایط دلار به عنوان ارز اصلی دنیا مطرح است.

دلار بیش از 60 درصد از ذخایر ارزی دنیا را به خود اختصاص داده است و پراستفاده ترین ارز در معاملات بین المللی است. تحلیل گران مالی بر این باورند که بسته محرک مالی 750 میلیارد یورویی اتحادیه اروپا می تواند سلطه دلار را به نفع یورو تغییر دهد، زیرا تقاضای یورو و کالاهای وابسته به یورو را تقویت می نماید.

سیاست گذاران وال استریت در حال حاضر تمایل بیشتری به یورو دارند، و معتقد هستند یورو پس از بهبود اقتصاد دنیای و افزایش سرمایه گذاری بر روی دارایی های ریسک پذیر، تقویت خواهد شد. انتظار می رود یورو به دلیل همبستگی شدید با بازار سهام، دچار رشد گردد. زیرا بسته محرک مالی موجب جذاب تر شدن سهام منطقه برای سرمایه گذاران شده است.

به گزارش بلومبرگ، ارزش یورو پس از تصویب بسته حمایتی اتحادیه اروپا در روز سه شنبه به 1.1540 دلار رسیده است. این رقم بالاترین قیمت یورو از ژانویه 2019 تا به امروز است. همچنین، قیمت یورو در امسال 3 درصد رشد داشته است.

یورو پیش از آن که به سلطه دلار غلبه کند، با موانعی رو به رو است. حدود 85 درصد از تسویه حساب های بین المللی با استفاده از دلار صورت میگیرد، این در حالی است که یورو تنها 20 درصد از ذخایر ارزی دنیا را تشکیل می دهد. با این حال، پیش بینی می گردد که ارزش یورو در برابر دلار طی 16 ماه آینده به میزان 30 درصد افزایش پیدا کند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1128

به "تهدیدات جدید اروپا علیه دلار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدیدات جدید اروپا علیه دلار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید