تظاهرات طرفداران پسر دیکتاتور سابق لیبی و هشدار دولت طرابلس

به گزارش یادداشت سریع، جنبشی که حامی رهبری پسر دیکتاتور سابق لیبی است، با صدور بیانیه ای از برگزاری تظاهرات حامیان این جنبش خبر داد و دولت طرابلس هم به برخورد با حامیان دیکتاتوری تهدید کرد.

تظاهرات طرفداران پسر دیکتاتور سابق لیبی و هشدار دولت طرابلس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه الرای الیوم، جنبشی به نام تو را به خاطر لیبی انتخاب کردیم که از رهبری سیف الاسلام قذافی بر لیبی حمایت می کند، با صدور بیانیه ای خطاب به فایزالسراج رئیس دولت وفاق ملی ، فتحی باشاغا وزیر کشور این دولت و سرتیپ اسامه الجویلی فرمانده اتاق عملیات مشترک (وابسته به دولت طرابلس) در منطقه الغربیه بیان نمود: به مناسبت فرا رسیدن روز ملی جوانان (20 مرداد) حامیان این جنبش در لیبی تظاهرات مسالمت آمیز برپا می کنند.

در این بیانیه آمده است : جنش تو را انتخاب کردیم متشکل از جوانان از سراسر لیبی است و افرادی در این جنبش حضور دارند، معتقد به ایجاد تغییر و صعود شخصیت های ملی به هرم قدرت کشور هستند تا از این طریق بتوانند بحران لیبی را حل و فصل کنند.

این جنبش در بیانیه خود مدعی شده که مستقل است و به هیچ گروه سیاسی وابستگی ندارد و هدفش حمایت از سیف الاسلام قذافی است که یک شخصیت ملی است و پایگاه اجتماعی مستحکمی در میان ملت لیبی دارد، به گونه ای که نمی توان آن را نادیده گرفت لذا در انتخابات آینده باید به عنوان یک نامزد سیاسی شرکت کند.

در این بیانیه آمده است: منافع ملی ایجاب می کند که از خشونت و ترویج دشمنی در رسانه ها جلوگیری شود و ما خواهان اجرای قوانین و مقررات بین المللی حقوق شهروندان در برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز هستیم. همچنین خواهان اجرای حقوق سیاسی با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی بر اساس یک توافق سیاسی هستیم.

در بیانیه جنبش حامی پسر دیکتاتور سابق لیبی تاکید شده است: حامیان این جنبش در تظاهرات مسالمت آمیز خود خواهان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی خواهند شد و به نفع هیچ گروه سیاسی یا دولت های شرق و غرب شعار نخواهند داد.

در واکنش به صدور این بیانیه، فرمانده اتاق عملیات مشترک (وابسته به دولت طرابلس) در منطقه الغربیه گفت: برخی گروه های سیاسی با سردادن شعار آزادی بیان می خواهند با بهره برداری از این شعار تظاهراتی به نام تو را انتخاب کردیم برگزار کنند.

سرتیپ اسامه الجویلی که یکی از مخاطبان بیانیه جنبش تورا به خاطر لیبی انتخاب کردیم است، شرح داد: با کسانی که خواهان بازگشت لیبی به عصر دیکتاتوری هستند، برخورد می کنیم و در مقابل آنان خواهیم ایستاد.

وی با هشدار به احزاب و شخصیت های سیاسی برای آسیب نرساندن به ثبات و امنیت شهروندان و برون رفت از توافق سیاسی لیبیایی ها شرح داد: کسانی که تظاهرات مشکوک برپا می کنند و کشور را به آشوب می کشانند با مشت آهنین روبرو خواهند شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1175

به "تظاهرات طرفداران پسر دیکتاتور سابق لیبی و هشدار دولت طرابلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات طرفداران پسر دیکتاتور سابق لیبی و هشدار دولت طرابلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید