اولین دستورات بایدن؛ لغو ممنوعیت سفر مسلمانان، بازگشت به سازمان بهداشت جهانی و توافق پاریس

به گزارش یادداشت سریع، جو بایدن در اولین اقدامش به عنوان رئیس جمهور آمریکا، 17 دستور اجرایی را که دونالد ترامپ امضا نموده بود، ملغی کرد.

اولین دستورات بایدن؛ لغو ممنوعیت سفر مسلمانان، بازگشت به سازمان بهداشت جهانی و توافق پاریس

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

بایدن، با صدور دستورات اجرایی جدید، بازگشت آمریکا به سازمان بهداشت جهانی و توافق آب و هوایی پاریس را اعلام و بر توقف ادامه ساخت دیوار مرزی مکزیک و لغو ممنوعیت سفر شهروندان هفت کشور عمدتا مسلمان به آمریکا تاکید نمود.

دستورات دیگر شامل لغو بعضی سیاست های مهاجرتی ترامپ نظیر اعمال قوانین سختگیرانه علیه مهاجران غیرقانونی و اجرای مجدد قوانین مهاجرتی موسوم به رویاپردازان است. او در یکی از دستورات خود، بودجه ساخت دیوار مرزی که ترامپ دستور ساخت آن را داده بود، حذف کرد.

دولت بایدن برای بازگشت به سازمان بهداشت جهانی گفته است که این نهاد بین المللی برای هماهنگی در واکنش جهانی به پاندمی کرونا نقشی حیاتی دارد. گفته شده دکتر فائوچی، به ریاست از هیات نمایندگان آمریکا طی نشست روزهای آینده این سازمان شرکت خواهد نمود.

بایدن همچنین بعضی قوانین دیگر در مبارزه با کرونا را صادر کرد که براساس آنها هرگونه تبعیض براساس جنسیت و محل تولد ممنوع شده است. او با چالش 100 روز ماسک زدن از آمریکایی ها می خواهد که برای مدت 100 روز ماسک بزنند؛ همچنین، زدن ماسک در مراکز دولتی اجباری اعلام شده و کارمندان ملزم به زدن ماسک هستند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1386

به "اولین دستورات بایدن؛ لغو ممنوعیت سفر مسلمانان، بازگشت به سازمان بهداشت جهانی و توافق پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین دستورات بایدن؛ لغو ممنوعیت سفر مسلمانان، بازگشت به سازمان بهداشت جهانی و توافق پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید