افت 1 درصدی قیمت نفت

به گزارش یادداشت سریع، به گزارش خبرنگاران، بهای معاملات آینده نفت برنت 41 سنت معادل یک درصد کاهش یافت و به 39 دلار و 38 سنت در هر بشکه رسید.

افت 1 درصدی قیمت نفت

بهای معاملات آینده وست تگزاس اینترمدیت آمریکا 61 سنت معادل 1.6 درصد کاهش پیدا کرد و به 36 دلار و 68 سنت در هر بشکه رسید.

به گفته منابع مطلع در اوپک پلاس، عربستان سعودی و روسیه برای حمایت از تمدید کاهش فراوری گروه اوپک پلاس به میزان 9.7 میلیون بشکه در روز به مدت یک ماه دیگر به توافق اولیه رسیدند.

این دو فراوریکننده عظیم ضمن توافق اولیه در مورد تمدید یک ماهه کاهش فراوری در سطح فعلی، فشار روی کشورهایی که پایبندی ضعیفی به توافق کاهش فراوری نفت داشته اند را افزایش خواهند داد. با این حال آنها درباره برگزاری نشست اوپک پلاس در روز پنج شنبه برای مذاکره درباره کاهش فراوری به توافق نرسیدند.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که باعث کاهش قیمت ها شد، رشد ذخایر سوخت در آمریکا و آمار گوناگون درباره تقاضا بود که نگرانی ها نسبت به احیای آهسته تقاضا در این کشور را برانگیخت.

طبق آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخایر بنزین در هفته گذشته به میزان 2.8 میلیون بشکه رشد کرد که سه برابر میزان مورد پیش بینی تحلیلگران بود. ذخایر سوخت هایی مانند دیزل هم 9.9 میلیون بشکه رشد کرد که حدود چهار برابر میزان پیش بینی شده بود.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1047

به "افت 1 درصدی قیمت نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت 1 درصدی قیمت نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید