اعلام کلیات طرح جامع مبارزه با کرونا ، اجرای طرح از اول آذرماه

به گزارش یادداشت سریع، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به مصوبات امروز جلسه ستاد و تصویب کلیات طرح جامع مبارزه با کرونا، گفت: این طرح از شنبه اول آذرماه آغاز می شود.

اعلام کلیات طرح جامع مبارزه با کرونا ، اجرای طرح از اول آذرماه

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علیرضا رییسی در این باره گفت: هر تصمیمی که در ستاد ملی می گیرین بر این اصول پایدار است که مردم می توانند با رعایت پروتکل ها و کاهش تردد و تجمعات قطعا باعث می شوند که میزان شیوع بیماری پایین آید. اما هر گاه رعایت پروتکل ها دچار اختلال شود و تجمعات و مهمانی های خانگی و سفرا شکل می گیرد میزان ورودی به بیمارستان ها به قدری می شود که شاید قابل تحمل نباشد. به همین دلیل کشور ها مجبور می شوند در چنین شرایطی ایجاد محدودیت هایی را انجام دهند. در این محدودیت ها ما حدود سه هفته پیش 43 شهرستان را محدودیت شدید ایجاد کردیم و بعد از آن هم 46 شهرستان اعمال محدودیت شدند. نتیجه ارزیابی ها نشان می دهد محدودیت های ایجاد شده کارساز بوده و به همین دلیل طرح جامعی آماده شد و امروز مورد بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: این طرح طرحی هوشمند و پویا است و بر اساس بررسی های وزارت بهداشت از بار بیماری و میزان بستری روزانه بیماران در شهرستان ها اجرا شده است. این طرح شهرستان ها را به سطح هشدار های مختلفی در می آورد. در این زمینه سه سطح هشدار تعریف شد. سطح هشدار سه شامل شهر ها و شهرستان های قرمز، سطح هشدار دو شامل شهر ها و شهرستان های نارنجی و سطح هشدار یک شامل شهر ها و شهرستان های زرد هستند.

رییسی گفت: بر اساس این رنگ بندی ها و متناسب با هر شرایط، محدودیت هایی اعمال می شود که می بایست به طور قطع اعمال شود و حدود دو هفته زمان لازم است که ارزیابی کنیم و ببینیم این اعمال محدودیت ها تا چه اندازه موثر بوده و بر اساس آن نیاز به تمدید و تشدید و یا بالعکس نیاز به تسهیل دارد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا تاکید کرد: واقعیت این است که هدف در این محدودیت ها، تعطیلی کسب و کار مردم نیست، ولی جا هایی مجبوریم به خاطر عدم رعایت پروتکل ها و بار زیاد بیمارستان ها اعمال محدودیت کنیم. به طور مثال اگر شهرستانی در شرایط سطح هشدار سه قرار گیرد در این شرایط به جز مشاغل خیلی ضروری که مربوط به تهیه مایحتاج ضروری مردم، امنیت و سلامت می شوند، بقیه مشاغل همه تعطیل هستند. همچنین بر اساس ارزیابی های وزارت بهداشت، این تعطیلی ممکن است دو هفته یا کمتر و بیشتر طول بکشد.

وی گفت: در ارزیابی اولیه شاید بیش از 100 شهرستان مشمول محدودیت های سطح قرمز می شوند که بیشتر مراکز استان ها و از جمله تهران جزو این شرایط قرمز هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1313

به "اعلام کلیات طرح جامع مبارزه با کرونا ، اجرای طرح از اول آذرماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام کلیات طرح جامع مبارزه با کرونا ، اجرای طرح از اول آذرماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید