اعتراف آمریکا به سردرگمی در حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان

به گزارش یادداشت سریع، در حالی که بعضی مقامات آمریکا و ناتو از ادامه یاری ها به افغانستان خبر می دهند اما رئیس ستاد ارتش آمریکا گفته است که برای حمایت هوایی و پشتیبانی از نیروی هوایی این کشور برنامه ای ندارد.

اعتراف آمریکا به سردرگمی در حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ژنرال مارک میلی رئیس ستاد ارتش آمریکا اظهارداشت: این احتمال وجود دارد که ارتش آمریکا، آموزش نیروهای امنیتی افغانستان را در سایر کشورها ادامه دهد.

وی با اشاره به حمایت هوایی از نیروهای افغان به خبرنگاران گفت: برای پشتیبانی از نیروی هوایی افغانستان تا به امروز چاره ای اندیشیده نشده است.

اداره بازرسی ویژه آمریکا در فرایند بازسازی افغانستان موسوم به سیگار چندی قبل اعلام نمود که برنامه آموزش خلبان های ارتش افغانستان از سوی آمریکا پس از سال 2020 میلادی به دلیل عدم کارآمدی متوقف می گردد.

سیگار هشدار داده بود که بخشی از پول هایی که برای آموزش نیروهای امنیتی هزینه می شوند به دلیل نبود هماهنگی حیف و میل می شوند و برنامه آموزشی این نیروها کارآمد نیست.

علاوه بر مبارزه با طالبان، آموزش نیروهای امنیتی افغان هدف اساسی ماموریت حمایت قاطع نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان است اما ظاهراً آمریکا و ناتو در این مأموریت شکست خورده است.

با این حال، ژنرال میلی رئیس ستاد ارتش آمریکا اظهارداشت که یاری های آمریکا ممکن است همچنان از خارج از افغانستان ادامه یابد اما این گزینه نیز وجود دارد که بعضی از قراردادها به طرف های افغان واگذار گردد.

رسانه گری زون درباره قراردادهای آمریکا در افغانستان چندی قبل نوشت که حضور گسترده نیروهای قراردادی در این کشور نشان می دهد که استراتژی واشنگتن برای برون سپاری جنگ افغانستان به سود شرکت های امنیتی خصوصی و به عنوان ابزاری برای فاصله دریافت از جنگ و نقدها است.

حکیم نعیم استاد دپارتمان تاریخ دانشگاه کالیفرنیای آمریکا نیز پیش از این گفته بود که سازمان سیا هزاران شبه نظامی در افغانستان دارد و هزاران نیروی قراردادی دیگر نیز در افغانستان هستند که افغان ها حتی هدف این نیروها را هم نمی دانند، بسیار ساده لوحانه است که گمان کنیم جنگ افغانستان انتها خواهد یافت.

.+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 خرداد 1400 بروزرسانی: 20 خرداد 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1825

به "اعتراف آمریکا به سردرگمی در حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراف آمریکا به سردرگمی در حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید