تور ترکیه برای عید نوروز: اردوغان: ترکیه و آمریکا روابط خوبی ندارند

به گزارش یادداشت سریع، ایرنا نوشت: رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه خاطرنشان کرد که فرایند خوبی در روابط بین آنکارا و واشنگتن وجود ندارد.

تور ترکیه برای عید نوروز: اردوغان: ترکیه و آمریکا روابط خوبی ندارند

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه برای عید نوروز در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش روزنامه دیلی صباح، اردوغان در جریان سفر به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به خبرنگاران گفت: صادقانه، نمی توانم بگویم که فرایند خوبی در روابط آمریکا- ترکیه وجود دارد. جنگنده های اف- 35 را خریدیم و هزینه اش را پرداخت کردیم و این جنگنده ها هنوز به دست ما نرسیده است.

وی اضافه نمود که آنها به بهانه موضوع استفاده ترکیه از اس 400 روسیه، جنگنده های اف- 35 را تحویل ندادند.

اردوغان در نیویورک به خبرنگاران اضافه نمود:پذیرش اینکه آمریکا دائما با مساله اس-400 به ما فشار می آورند غیر قابل قبول است. برای ما، موضوع اس-400 تمام شده است. نمی توانیم از اینجا یک گام به عقب برگردیم.

وی ادامه داد که سطح تجارت ترکیه با آمریکا از پیش حدود 20 میلیارد دلار و آنکارا خواستار افزایش حجم تجارت است.

خرید اولیه اس- 400 از روسیه به وسیله ترکیه روابط آنکارا با واشنگتن را محدود ساخت وسبب شد تا آمریکا، ترکیه را از برنامه فروش نسل تازه جنگنده اف-35 حذف کند. آمریکا بعلاوه تهدید نموده که در صورت خرید سیستم های تسلیحاتی تازه از روسیه، تحریم هایی را علیه ترکیه اعمال می نماید.

آمریکا معتقد است که سیستم مورد استفاده در سامانه دفاعی اس-400 روسیه می تواند به جزئیات طبقه بندی شده ساخت جنگنده های اف-35 آمریکا دست یابد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 مهر 1400 بروزرسانی: 7 مهر 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1987

به "تور ترکیه برای عید نوروز: اردوغان: ترکیه و آمریکا روابط خوبی ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه برای عید نوروز: اردوغان: ترکیه و آمریکا روابط خوبی ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید