اردوغان: آمریکا ترکیه را تحریم کرد که وابسته بمانیم اما ما پیشرفته تر خواهیم شد

به گزارش یادداشت سریع، رییس جمهوری ترکیه اضافه کرد: شکر خدا ترکیه خیلی وقت است که دیگر از نقطه آسیب پذیری در برابر تحریم های این چنینی عبور نموده است و با این تحریم ها حرکت کشور متوقف نمی گردد.

اردوغان: آمریکا ترکیه را تحریم کرد که وابسته بمانیم اما ما پیشرفته تر خواهیم شد

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در واکنش به تحریم صنایع نظامی این کشور از سوی آمریکا گفت : هدف از این تحریم جلوگیری از فرایند رو به پیشرفت ترکیه در صنایع نظامی بومی و وابسته کردن دوباره این کشور به آمریکاست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، اردوغان که در واکنش به تحریم اخیر این کشور از سوی آمریکا به بهانه خرید سامانه دفاع ضدهوایی اس400 روسی سخن می گفت، اضافه نمود: در واکنش به این تحریم دولت ترکیه سرعت فرایند رو به رشد صنایع نظامی بومی خود را افزایش خواهد داد.

عکس: خبرگزاری آناتولی

او گفت: با تحریم امروز، گام های خود را در جهت ایجاد یک صنعت دفاعی در تراز اول جهانی در تمامی زمینه ها تسریع خواهیم کرد.

رییس جمهوری ترکیه اضافه نمود: شکر خدا ترکیه خیلی وقت است که دیگر از نقطه آسیب پذیری در برابر تحریم های این چنینی عبور نموده است و با این تحریم ها حرکت کشور متوقف نمی گردد. البته به طور طبیعی مشکلاتی پیش خواهد آمد اما با هر مسئله ای دریچه ای به سوی راهکار باز خواهیم کرد.

رییس جمهوری ترکیه همچنین از ساخت یک سامانه موشکی دفاع ضدهوایی پیشرفته بومی در این کشور به نام حصار-A + و آزمایش پیروز آن در 11 دسامبر (5 روز پیش) اطلاع داد.

ایالات متحده آمریکا اخیرا به بهانه خرید سامانه دفاع ضدهوایی اس 400 روسی از سوی ترکیه، حوزه ریاست صنایع نظامی ترکیه را تحت تحریم قرار داد.

آمریکا و ترکیه دو متحد عضو ناتو محسوب می شوند و پس از ایالات متحده آمریکا، ارتش ترکیه دومین نیروی نظامی عظیم در اختیار ناتو محسوب می گردد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1383

به "اردوغان: آمریکا ترکیه را تحریم کرد که وابسته بمانیم اما ما پیشرفته تر خواهیم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: آمریکا ترکیه را تحریم کرد که وابسته بمانیم اما ما پیشرفته تر خواهیم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید