ادعای وزیر انرژی سعودی درباره بازگشت فراوری نفت آرامکو به حالت طبیعی

به گزارش یادداشت سریع، وزیر انرژی عربستان سعودی طی نشستی مطبوعاتی ادعا کرد که فراوری نفت شرکت آرامکو اکنون به حالت طبیعی خود بازگشته است.

ادعای وزیر انرژی سعودی درباره بازگشت فراوری نفت آرامکو به حالت طبیعی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان سعودی، سه شنبه شب طی یک نشست خبری در جده ادعا کرد که وضعیت فراوری نفت شرکت آرامکو اکنون به حال سابق بازگشته است و روند طبیعی خود را سیر می نماید.

وزیر انرژی سعودی با بیان این که شرکت آرامکو احتیاج مشتریانش را با استفاده از ذخایر استراتژیکی اش تامین خواهد نمود، گفت: ما طی دو روز گذشته، توانستیم جلوی خسارت های حملات را بگیریم.

وی، که کشورش از حدود 5 سال پیش یمن را آماج حملات جنگنده های خود قرار داده و هزاران یمنی را به خاک و خون کشیده اند، گفت: تجاوزهای مکرر به تأسیسات نفتی(عربستان) اقتصاد دنیا را در معرض تهدید و خطر قرار می دهد.

عبدالعزیز بن سلمان، که به تازگی به عنوان وزیر انرژی منصوب شده است، گفت: حملات به تاسیسات آرامکو تاثیری بر بازار داخلی سوخت در عربستان سعودی نگذاشته است.

وی در ادامه گفت: اطفای حریق ناشی از حملات انجام شده علیه دو پالایشگاه بقیق و خریص تقریبا 7 ساعت طول کشید.

وزیر انرژی سعودی تأکید کرد: تاکنون نتوانسته ایم معین کنیم که چه کسانی طراح و مجری عملیات علیه تاسیسات نفتی آرامکو بوده اند.

بن سلمان گفت: در حمله به تأسیسات نفتی تنها عربستان سعودی هدف قرار نگرفته است، بلکه تمام بازار انرژی در دنیا و اقتصاد دنیای مورد حمله واقع شده اند و تمامی دنیایان باید مسئولیت خود را درخصوص این مساله تقبل نمایند.

وزیر انرژی سعودی با رد گزارش ها مبنی بر ممانعت از عرضه سهام آرامکو در بورس های دنیای در سایه حملات اخیر، مدعی شد: تمام کشورها، حتی کشورهایی که از مشتریان نفت عربستان نیستند تحت تأثیر حملات به تأسیسات نفتی آرامکو قرار گرفته اند.

روز شنبه یحیی سریع سخنگوی ارتش و کمیته های مردمی یمن گفت، یگان پهپادی یمن با 10 پهپاد پالایشگا ه های بقیق و خریص شرکت آرامکو در منطقه شرقیه عربستان سعودی را در چارچوب حق طبیعی و مشروع در پاسخگویی به جنایات ائتلاف متجاوز و محاصره پنج ساله یمن هدف قرار داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 366

به "ادعای وزیر انرژی سعودی درباره بازگشت فراوری نفت آرامکو به حالت طبیعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای وزیر انرژی سعودی درباره بازگشت فراوری نفت آرامکو به حالت طبیعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید