اتمام فاز نخست عملیات حفاظت و بازسازی عمارت ایرینجی ممقان

به گزارش یادداشت سریع، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده روز سه شنبه 30 دی ماه 1399 ضمن اعلام این خبر، گفت: در راستای اهداف حفاظتی و بازسازیی این اداره کل، عملیات بازسازی عمارت ایرینجی شهر ممقان در دستور کار این اداره کل نهاده شد.

اتمام فاز نخست عملیات حفاظت و بازسازی عمارت ایرینجی ممقان

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

او مطرح کرد: کوشک ایرینجی متعلق به دوره پهلوی اول بوده و به علت قرارگیری در نزدیکی روستای ایرینجی به این نام مشهور است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در ادامه به اقدامات انجام گرفته در عملیات بازسازیی عمارت ایرینجی اشاره نمود و اضافه نمود: در این فاز اقداماتی نظیر پی کنی و پی بندی دیوارهای پیرامون بنا، بازسازی و دوخت و دوز دیوارهای خشتی بنا، آواربرداری و برداشتن تیر های فرسوده طبقات، اجرای تیرریزی چوبی سقف طبقات و اجرای ایزولاسیون پشت بام و نصب ناودان اجرا شده است.

او درباره اقدامات نهایی بازسازیی در عمارت ایرینجی طی فاز دوم، اظهار کرد: طی فاز دوم اقداماتی اعم از تهیه و نصب در و پنجره، اجرای پله ورودی، اجرای تیغه های آجری و اجرای تأسیسات الکتریکی و مکانیکی انجام خواهد شد.

منبع: گردشبان
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1393

به "اتمام فاز نخست عملیات حفاظت و بازسازی عمارت ایرینجی ممقان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام فاز نخست عملیات حفاظت و بازسازی عمارت ایرینجی ممقان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید