شروع درمان 10 هزار زوج نابارور به همت بنیاد 15 خرداد

به گزارش یادداشت سریع، به همت بنیاد 15 خرداد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) درمان 10 هزار زوج نابارو ر در کشور با ارائه تسهیلات قرض الحسنه و بلا عوض شروع شد.

شروع درمان 10 هزار زوج نابارور به همت بنیاد 15 خرداد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سامانه جامع خدمات بنیاد 15 خرداد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) امروز رونمایی شد. با راه اندازی این سامانه به زوج های نابارور تسهیلاتی ارائه خواهد شد تا فرایند درمان ناباروری آن ها تسهیل گردد.

تسهیلات اعطایی به زوج های نابارور با یاری بانک صادرات به صورت قرض الحسنه و بعلاوه بخشی به صورت بلاعوض پرداخت خواهد شد.

زوج های نابارور می توانند با مراجعه به سامانه جامع https://1542.ir بنیاد 15 خرداد وابسته به ستاد اجرایی فرمان جهت درمان ثبت نام نمایند.

* یاری به 10 هزار زوج در 5 دهک فاقد فرزند جامعه

عبدالله ارجاعی، مدیرعامل بنیاد 15 خرداد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) امروز در جمع خبرنگاران، گفت:شروع دور نو فعالیت بنیاد 15 خرداد را در دهه چهارم داریم.

وی ادامه داد: امروز از سامانه جامع خدمات اجتماعی بنیاد 15 خرداد رونمایی می کنیم و به یاری درمان 10 هزار زوج نابارور در دهک یک تا 5 با یاری بانک صادرات خواهیم شتافت.

مدیر عامل بنیاد 15 خرداد گفت: 10 میلیون وام قرض الحسنه و یک میلیون تومان یاری بلاعوض به این زوج ها پرداخت می گردد.

ارجاعی گفت: افرادی که مایل به استفاده از این خدمات هستند می توانند با مراجعه به سامانه https://1542.ir در این طرح ثبت نام نمایند.

* تولد 800 دختر و پسر با یاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره)

سید مصطفی سید هاشمی، معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام امروز در مراسم رونمایی از سامانه جامع بنیاد 15 خرداد و شروع درمان 10 هزار زوج نابارور، گفت: در بنیاد برکت طی سال های گذشته برای تولد 800 دختر و پسر زوج های نابارور یاری کردیم.

وی ادامه داد: امروز پروژه درمان زوج های نابارور به بنیاد 15 خرداد محول شده است.

معاون پشتیبانی ستاداجرایی فرمان امام با اشاره به تئوری های مختلف در مورد کاهش و افزایش جمعیت در جهان، بیان داشت:در دهه 60 شعار فرزند بیشتر زندگی بهتر مطرح بود، اما در دهه هفتاد این شعار برعکس شد.

* وجود 3 میلیون زوج نابارور در کشور

سید هاشمی با اشاره به رشد کاهش جمعیت در ایران، متذکرشد: سه میلیون زوج نابارور در کشور داریم که 40 درصد دلیل مربوط به مردان، 40 درصد مربوط به زنان، 10 درصد مربوط به هردو و 10 درصد هم ناشناخته است.

وی با غلط خواندن ترویج سیاست فرزند کمتر زندگی بهتر در بعضی دهه های گذشته، اضافه نمود: تفکر غلطی در جهان وجود داشت که با کاهش جمعیت، سطح رفاه و آسایش جامعه افزایش می یابد و منابع زیست محیطی کمتر به خطر می افتند، اما امروز ثابت شده که جمعیت یکی از سرمایه های هرکشور است و کاهش جمعیت می تواند عواقب مختلف مالی و امنیتی درپی داشته باشد.

معاون پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تأکید کرد: امروز مشکل، نحوه مدیریت در سطح جامعه است، اگر مدیریت صحیح و به روز و زبده وجود داشته باشد، جمعیتِ بیشتر تبدیل به یک فرصت و برگ برنده و منجر به افزایش توان و ظهور استعداد های قوی تر و خلاقانه تر در کشور می گردد.

سید هاشمی ابراز داشت: ستاد اجرایی فرمان امام در امسال 300 هزار شغل ایجاد نموده است.

رضا صدیق، قائم مقام مدیرعامل بانک صادرات با قدردانی از ورود ستاد اجرایی فرمان امام به مبحث جمعیت و افزایش فرزندآوری، گفت: امروز با تماشا چهره تعدادی از فرزندان متولدشده در طرح حمایتی ستاد اجرایی، با خودم گفتم چه طرح و سرمایه گذاری بهتر و شیرین تر ازاین که منجر به تولد یک انسان گردد که در آینده میتواند یک دانشمند و یک افتخارآفرین و نخبه برای کشور گردد.

عضو هیأت مدیره بانک صادرات اضافه نمود: مشارکت در این طرح برای ما، مشارکت دریک پروژه مالی و کوتاه مدت نیست بلکه انجام بخشی از وظایف اجتماعی و انسانی است که به آن افتخار می کنیم.

در این مراسم تعدادی از خانوار هایی که با حضور در طرح درمان زوج های نابارور ستاد اجرایی فرمان امام صاحب فرزند شده بودند هم به اسم مهمان افتخاری حضور داشتند که در انتها مراسم هدایایی به والدین و بچه ها آن ها اهدا شد.

در انتها این آیین، تفاهمنامه همکاری بین بنیاد 15 خردادِ ستاد اجرایی فرمان امام، بیمه برکت و بانک صادرات امضا شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1904

به "شروع درمان 10 هزار زوج نابارور به همت بنیاد 15 خرداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع درمان 10 هزار زوج نابارور به همت بنیاد 15 خرداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید